Archief idee ?, Zo kan het ook
Welkom Gast ( Log In | Registreer )
![]() ![]() ![]() |
Archief idee ?, Zo kan het ook
| NewsFake |
Aug 15, 2006 23:30
|
![]() Zonnekap ![]() ![]() Groep: Members Posts: 69 Lid sinds: 6-August 06 Lid Nr.: 186 |
![]() Demo Eenvoudig zoeken naar bestanden en schijven met deze disc-carrousel Stakka voor max. 100 schijven. Met de meegeleverde software heeft u een database en zoekmachine. Aan de hand van dit programma zoekt u het juiste bestand en vindt u de juiste schijf in enkele seconden. De Disc Stakka wordt via de USB-poort aangesloten en voorzien van stroom via de computer. Dus geen extra adapter nodig. Geschikt voor 12 cm. optische schijven als CD’s/DVD’s/Spel-CD’s. Geschikt voor Windows® XP, 2000, ME, 98SE of Macintosh® OS X (versie 10.1 of hoger). |
| The All Seeing Eye |
Aug 16, 2006 6:22
|
|
Diafragma ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 974 Lid sinds: 5-May 06 Lid Nr.: 52 |
Grappig...
Enige nadeel is, dat het wéér een USBpoort kost. Tegenwoordig mag je PC wel van 10 poorten voorzien zijn... Kostie?? |
| Jan |
Aug 16, 2006 10:07
|
![]() Sluiter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 23.729 Lid sinds: 1-May 06 Lid Nr.: 45 |
Is zeker wel wat!
Aan de andere kant 100 dvd's x 5Gb = 500Gb en LaCie brengt binnenkort een externe hd uit van ook 500 Gb voor 229 euro... |
| Musicjohn |
Aug 16, 2006 13:28
|
![]() The big boss !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: MODERATOR Posts: 38.817 Lid sinds: 7-April 06 Uit: Gouda Lid Nr.: 2 |
QUOTE(Jan @ Aug 16 2006, 11:07 AM) Aan de andere kant 100 dvd's x 5Gb = 500Gb en LaCie brengt binnenkort een externe hd uit van ook 500 Gb voor 229 euro... Ook dat is een fijne ontwikkeling, maar biedt zeker geen oplossing voor al die los-slingerende CD-R's en DVD's. Je weet hoe dat gaat; even een paar back-ups draaien van die en die schijf / mappen / foto's... en even een muziek-CD'tje bakken en voor je het weet ligt je hele computermeubel vol met rond slingerende schijfjes. En als het om backup gaat dan is een HD ook niet helemaal de oplossing. Je maakt juist back-ups op CD-R of DVD omdat een HD toch relatief kwetsbaar is, en ongeacht de leeftijd toch zo maar plotseling de geest kan geven. Een nieuwe DH weet je dan meestal wel uit de garantie te slepen, maar je bestanden ben je dan toch voor eeuwig kwijt. -------------------- Zo'n ding wat een "klik" geluid maakt als je het knopje indrukt, en wat ronde kokers met glas er in. Het verschil tussen de verschillende ronde kokers ben ik nog aan het ontdekken.
|
| luclodder |
Aug 16, 2006 13:49
|
![]() Objectief ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 1.797 Lid sinds: 22-April 06 Uit: Heerlen Lid Nr.: 9 |
Met 2 van die lacie's heb je geen cd's dvd's nodig die losslingen!
-------------------- |
| Confidant |
Aug 16, 2006 13:56
|
|
Image Stabiliser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 1.129 Lid sinds: 11-April 06 Lid Nr.: 4 |
Met 1 Lacie van 2 Tb voor € 644 ben je helemaal klaar. 644 is een behoorlijk bedrag maar als je de prijs per Gb berekend is die erg voordelig.
|
| Musicjohn |
Aug 16, 2006 14:21
|
![]() The big boss !!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: MODERATOR Posts: 38.817 Lid sinds: 7-April 06 Uit: Gouda Lid Nr.: 2 |
QUOTE(luclodder @ Aug 16 2006, 02:49 PM) QUOTE(Musicjohn @ Aug 16 2006, 02:28 PM) En als het om backup gaat dan is een HD ook niet helemaal de oplossing. Je maakt juist back-ups op CD-R of DVD omdat een HD toch relatief kwetsbaar is, en ongeacht de leeftijd toch zo maar plotseling de geest kan geven. Een nieuwe DH weet je dan meestal wel uit de garantie te slepen, maar je bestanden ben je dan toch voor eeuwig kwijt. Nogmaals dus... -------------------- Zo'n ding wat een "klik" geluid maakt als je het knopje indrukt, en wat ronde kokers met glas er in. Het verschil tussen de verschillende ronde kokers ben ik nog aan het ontdekken.
|
| Confidant |
Aug 16, 2006 14:26
|
|
Image Stabiliser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 1.129 Lid sinds: 11-April 06 Lid Nr.: 4 |
Als je een HDD als backup gebruikt moet dat geen interne zijn maar een externe die alleen aangesloten wordt als je hem nodig hebt. Dan blijft de info erop net zo lang bewaart als op een DVD of CD. Want ook DVD en CD bewaren de info niet voor eeuwig. Een analoog negatief heeft een langer leven dan een CD en DVD
|
| Musicjohn |
Aug 16, 2006 14:38
|
Tsja... en nadat je een backup hebt gemaakt pak je de unit op omdat je hem weer veilig wilt opbergen. Er staat een kat achter je (of er ligt speelgoed van de kids op de grond) en je struikelt.
Weg informatie Een DR-R of DVD-R kun je nog eens uit je handen laten vallen. -------------------- Zo'n ding wat een "klik" geluid maakt als je het knopje indrukt, en wat ronde kokers met glas er in. Het verschil tussen de verschillende ronde kokers ben ik nog aan het ontdekken.
|
| Confidant |
Aug 16, 2006 14:42
|
|
Dan zoek je een plekje zodat je niet hoeft op te staan
|
| Jan |
Aug 16, 2006 16:04
|
![]() Sluiter ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 23.729 Lid sinds: 1-May 06 Lid Nr.: 45 |
De enige back up die ik ooit ben kwijtgeraakt stond op cd's, die maar gedeeltelijk leesbaar waren...overigens betekent back up volgens mij dat de gegevens ook nog ergens anders staan (was dus bij mij zo en wel op zo'n extra hd
|
| Els |
Aug 16, 2006 16:25
|
![]() Flitser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 2.527 Lid sinds: 20-May 06 Lid Nr.: 86 |
QUOTE(Musicjohn @ Aug 16 2006, 03:38 PM) Tsja... en nadat je een backup hebt gemaakt pak je de unit op omdat je hem weer veilig wilt opbergen. Er staat een kat achter je (of er ligt speelgoed van de kids op de grond) en je struikelt. Weg informatie Een DR-R of DVD-R kun je nog eens uit je handen laten vallen. hahaha, of er landt een vliegtuig op je huis, dag huis, dag pc, dag dvd's en dag informatie............... hahahaha. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren met allerlei dingen, niks is 100% veilig. Ik heb zelf een externe HD en brand daarnaast alles nog op cd en dvd...... Dus als er met het ene iets gebeurt heb ik altijd het andere nog....... -------------------- Groetjes Els.
|
| Musicjohn |
Aug 16, 2006 17:40
|
QUOTE(Els @ Aug 16 2006, 05:25 PM) Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren met allerlei dingen, niks is 100% veilig. Ik heb zelf een externe HD en brand daarnaast alles nog op cd en dvd...... Dus als er met het ene iets gebeurt heb ik altijd het andere nog....... Kijk, dat is de enige juiste aanpak. Gr. John -------------------- Zo'n ding wat een "klik" geluid maakt als je het knopje indrukt, en wat ronde kokers met glas er in. Het verschil tussen de verschillende ronde kokers ben ik nog aan het ontdekken.
|
| Els |
Aug 16, 2006 18:01
|
![]() Flitser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Members Posts: 2.527 Lid sinds: 20-May 06 Lid Nr.: 86 |
Wauw............ ik doe iets goed............. jippieeeeeeeeeeee
-------------------- Groetjes Els.
|
| Musicjohn |
Aug 16, 2006 19:42
|
-------------------- Zo'n ding wat een "klik" geluid maakt als je het knopje indrukt, en wat ronde kokers met glas er in. Het verschil tussen de verschillende ronde kokers ben ik nog aan het ontdekken.
|
| NewsFake |
Aug 16, 2006 21:41
|
![]() Zonnekap ![]() ![]() Groep: Members Posts: 69 Lid sinds: 6-August 06 Lid Nr.: 186 |
Kastje kost ongeveer 150 Euro, tot 5 hoog te stapelen.
500 dvd's opgeborgen, 750 Euro armer :-) Maar het proggie wat er bij zit om weer iets terug te vinden is volgens zeggen top, en dat lukt op een HD van 500 giga toch iets minder. Met de juiste structuur kun je het natuurlijk wel een stuk makkelijker maken. Maar hier is de 6de Externe schijf al een feit :-) |
![]() ![]() ![]() |
| Lo-Fi Versie | De tijd is nu: Sun May 26, 2013 7:13 |