IPB

Welkom Gast ( Log In | Registreer )

Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Dansvoorstelling Micheline's dansstudio

Steenbok
post Jun 14, 2008 10:05
Post #1

Unregistered

Lisa zit op dansen en heeft één maal per jaar een dansoptreden met de gehele dansschool. Aangezien er een aantal mensen hier in het dorp weten dat ik wel eens een camera in mijn handen heb. Werd mij gevraagd of wat foto's wilde maken. In mijn enthousiasme zei ik natuurlijk ja dat doe ik wel voor jullie.
gek.gif gek.gif gek.gif Heel leuk dat ik dat gezegd had maar ik had dat nog nooit gedaan. Er was een middag voorstelling voor de kleintjes en in de avond voor de meer jongere dames.

Hier de foto's van de avondvoorstelling waar ik achteraf toch wel tevreden mee ben. In eerste instantie heb ik de flits een paar keer gebruikt. Je had dan wel scherpe foto's zonder ruis maar de gehele lichteffecten en sfeer was ver te zoeken. Ik ben toen snel over gegaan op een hogere iso. Heb voor de 70-200 f2.8 een statief gebruikt en de overzichten heb ik met de 24-105 uit de hand gemaakt.
Natuurlijk zit er ruis in maar de sfeer met licht effecten zijn niet verloren gegegaan.
Ook zit er bij sommige foto's onscherpte in door beweging maar dat geeft weer mooi de dans aan.

Ik wil er ook nog bij vertellen dat het allemaal schoolmeisjes zijn uit Akersloot die puur hobbymatig bezig zijn.

Wat vinden jullie ervan. Wat kan er beter angel.gif

Gr. Chris

foto 1 1/60ste f2.8 iso 800
user posted image

foto 2 1/20ste f2.8 iso 800
user posted image

foto 3 1/60ste f2.8 iso 800
user posted image

foto 4 1/125ste f2.8 iso 800
user posted image

foto 5 1/30ste f4 iso 1250
user posted image

foto 6 1/100ste f 4 iso 1250
user posted image

foto 7 1/40ste f4 iso 1250
user posted image

foto 8 1/100 ste f4 iso 1250
user posted image

foto 9 1/25ste f4 iso 1250
user posted image

foto 10 1/10de f4 iso 1600
user posted image

foto 11 1/15de f4 iso 1600
user posted image

foto 12 1/30ste f5 iso 800
user posted image

foto 13 1/60ste f5 iso 800
user posted image

foto 14 1/25ste f5 iso 800
user posted image

foto 15 1/30 ste f5 iso 800
user posted image
Go to the top of the page
+Quote Post
Jeep
post Jun 14, 2008 14:02
Post #2

Ontspanner

Groep: Members
Uit: Gytsjerk
Lid Nr.: 432

Leuke platen. Als dat schoolmeisjes zijn, wil ik de juffrouw wel eens ontmoeten 2funny.gif
Komt dat door de geestgrond, dat die meiden zo uitgroeien, jij hebt mooi geen gebrek aan modellen als je daar mee aan de slag wilt. Mazzelpik! 2funny.gif 2funny.gif

--------------------
Leaver Dea As Slaef
User is offlineProfile CardPM
+Quote Post
Steenbok
post Jun 14, 2008 14:48
Post #3

Unregistered

Ja Bokkie heeft een hele kudde
hier 2funny.gif 2funny.gif 2funny.gif 2funny.gif 2funny.gif
Ik heb foto's van de juffrouw maar daar kan jou hartje niet meer tegen Jeep biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Dus die zullen we maar niet plaatsen.

Maar bedankt voor je reactie.

Gr. Bokkie
+Quote Post
Digilike
post Jun 14, 2008 17:37
Post #4

Sluiter

Groep: MODERATOR
Lid Nr.: 618

Haha Bokkie, je praat de dingen goed die ik juist niet zo heel mooi vind in de foto's. Namelijk ruis en bewegingsonscherpte. De witbalans vind ik ook beter kunnen smile.gif Desondanks wel een lekkere serie biggrin.gif

--------------------
Canon 1D MKIII | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 300 f4L IS USM | Canon EF 70-200 f4L IS USM | Canon EF 24-105 f4L IS USM | Canon 100mm macro L IS | Sigma 12-24mm |
+Quote Post
Steenbok
post Jun 14, 2008 19:25
Post #5

Unregistered

Hallo Digilike,

De ruis OK dat is inderdaad waar maar onder die omstandigheden niet te voorkomen. Althans ik weet niet hoe. Jij wel??????

Wat bewegingsonscherpte je zit op sluitertijden tussen de 1/40 en 1/100ste op iso 800 of hoger met dansende meiden. Hoe wil je dat voorkomen dan???? Ik heb gewacht op de momenten dat ze stil stonden voor de details maar in de overzichten heb ik juist geprobeerd die beweging vast te leggen. En ja dan zie je beweging biggrin.gif

De witbalans ja ik kan deze veranderen maar dan is de sfeer en kleur die je op dat moment had weg. Dan wordt het technisch misschien misschien beter maar niet mooier.

Ik ben tevreden met de serie maar besef ook dat ik wel eens mooiere foto's heb gezien. Maar hoe maak je die dan onder deze omstandigheden. Of is dit gewoon het meest maximale wat haalbaar is.

Weet je nu wat je gemist hebt die zondag. Leuke meiden die voor je neus gaan dansen 2funny.gif 2funny.gif 2funny.gif

Gr. Bokkie

+Quote Post
Digilike
post Jun 14, 2008 19:48
Post #6

Sluiter

Groep: MODERATOR
Lid Nr.: 618

Ik ben ook geen expert op dit gebied hoor. Ruis kun je in elk geval met iets als Noise Ninja achteraf nog bewerken. Zo'n foto als foto 14 vind ik echt onscherp. Kan er ook niets aan doen. In enkele andere zit beweging van het dansen in. Hier misschien ook wel, maar in bijvoorbeeld foto 11 en foto 12 heb je daar wel scherpte op enkele plekken. Ik denk dat de experts dit soort foto's op de tv-stand schieten smile.gif

--------------------
Canon 1D MKIII | Canon EF 50 mm 1.8 | Canon EF 300 f4L IS USM | Canon EF 70-200 f4L IS USM | Canon EF 24-105 f4L IS USM | Canon 100mm macro L IS | Sigma 12-24mm |
+Quote Post
Steenbok
post Jun 14, 2008 19:54
Post #7

Unregistered

Ja ik snap je redenen en je opmerkingen alleen hoe kan het dan beter biggrin.gif Je had er ook bij moeten zijn idiot2.gif Ik denk dat de onscherpte ook deels komt door de hoge ISO.

Gr. Chris afro.gif
+Quote Post
Jack
post Jun 15, 2008 10:10
Post #8

Image Stabiliser

Lid Nr.: 574

Weet je ik hou me er ook al een tijdje mee bezig en ja gemakkelijk is anders vanwege de donkere zalen, spots, en daarbij de snelle bewegingen en sommige achtergronden waar fel of geen licht word op afgevuurd.
Eerst en vooral eens afspreken wat een soort spots er gebruikt zal worden.
De gepaste lens aanbrengen ik doe dat met een 50mm 1 1/4 van canon.
TV INSTELLEN voor bewegende beelden.
Dan kan je

Dan kan je wat onderbelichten bij iso 400 bij met de 50mm en bevriezen met 1/125 - 1/250.
Bewegend effect dus 1/60 of minder bij 1.4. Ook het dansje al wat te kennen doet wondere vanwege de pauzes die erin komen enz.
Hoop dat ik hier wat kan bijdragen, ben er dan ook nog mee aan te het experimenteren.
Dus ook voor mij mag er best commentaar komen waar ik beter kan van worden.

PS: schiet ze in sRAW, zeker voor de belichting te bewerken.
+Quote Post
MMK
post Jun 15, 2008 10:41
Post #9

Objectief

Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 810

Hele nette serie! En die ruis en "witbalans". Hallo, we hebben het hier over een podium met van die leuke spots"en dan vooral rode.
Ik vind dat je je er voor een eerste keer prima uitgered hebt en ik zie hier een aantal erg leuke compo's. (Foto 2, bijvoorbeeld).

Beweging, kan en moet natuurlijk bij dans maar dan wel functioneel. Foto 12 b.v. is net iets te of net niet genoeg in mijn ogen. Probeer ook in dit soort omstandigheden niet onder de 1/60s te komen.

En zoals Jack schrijft: als ze jou vragen, mag jij hen best vragen iets meer front licht en iets meer wit erin. (en inflitsen als het nodig is?)

Marc

--------------------
"The beauty of losing something is that you can find it back"
+Quote Post
CanonRob
post Jun 15, 2008 11:50
Post #10

Sluiter

Lid Nr.: 645

yep met MMK eens afro.gif

grtz

Rob

--------------------

+Quote Post
Steenbok
post Jun 15, 2008 16:31
Post #11

Unregistered

Bedankt voor de commentaren en opmerkingen daar heb ik zeker wat aan. Ik heb die avond inderdaad het besef gehad dat ik mijn 50mm 1.8 miste klets.gif Die heb ik namelijk verkocht aan Bonti. Maar de 50mm 1.4 daar heb ik ook hele mooie resultaten van gezien en staat op mijn lijstje die helaas steeds langer wordt naarmate ik fotografeer gek.gif

Dat van die verlichting en spots ja dat kan je vragen als je meer in zo'n zaal komt. Maar dit was een eenmalig optreden met amateurs en ik kwam 15 minuten voor aanvang. Dus helaas ging dat niet. Maar voor volgend jaar zal ik dat zeker met ze doornemen rolleyes.gif

Wat het inflitsen betreft dat heb ik geprobeerd maar ook als ik die op zeer laag zette werd het nog te wit. Dus die heb ik de rest van de dag in mijn tas gelegd en niet meer aangeraakt.

Gr. Chris afro.gif
+Quote Post
Doompie
post Jun 16, 2008 13:03
Post #12

Filter

Uit: Eindhoven
Lid Nr.: 975

Heb van het weekend onder vergelijkbaar moeilijke omstandig heden foto's prberen te maken van Paal danseressen..

moet zeggen dat ik je fotos erg oke vind !!

vooral de laatste (#15).. echt een mooie compositie..

--------------------
Speelgoed: Eos 40D - 50mm f/1.8 - 24-105 f/4.0 IS L - mooi rugtasje

Nieuwe website online www.doompie.net
+Quote Post
CanonLeon
post Jun 16, 2008 13:07
Post #13

Sluiter

Lid Nr.: 686

ja mmk heeft gelijk!

wel leuke dames gek.gif wink2.gif

--------------------
©anonLeon

Laatste post op: www.leonvannielen.nl
Haven Rotterdam
+Quote Post
Steenbok
post Jun 16, 2008 16:09
Post #14

Unregistered

QUOTE(Lvnielen @ Jun 16, 2008 14:07)
ja mmk heeft gelijk!

wel leuke dames  gek.gif  wink2.gif
*

Ja Akersloot barst van de leuke dames cheesy.gif cheesy.gif cheesy.gif

Het was ook geen straf daar te fotogarferen coolsmiley.gif

Gr. Bokkie
+Quote Post

Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
1 Gebruiker(s) lezen dit topic (1 Gasten en 0 Anonieme gebruikers)
0 Leden:

Lo-Fi Versie De tijd is nu: Thu Dec 18, 2014 21:55

Fotoshopaalten