Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Flitsen recht naar boven
DigiFotoForum > ALGEMENE ONDERDELEN TECHNIEK > TECHNIEKEN - INSTELLINGEN - BELICHTING
Jan
N.a.v. de opmerking van Mispel HIER over flitsproblemen

Om de nadelen van het flitsen op te vangen werd de kop recht naar boven gedraaid. De wanden waren donkerbruin, tegen het zwarte aan (zie achtergrond), wat behoorlijk wat lichtverlies opleverde. Het grote diafragma blijkt achteraf niet eens zo'n nadeel te zijn omdat de achtergrond op 20 cm zo toch vervaagd
1/60 F4,5 iso 400

user posted image
JPC
Ik dacht dat er stond omgedraaid cheesy.gif Best kip (foto)
Jan
Bedankt smiley.gif

Omdraaien (flits naar achteren) heb ik maar niet eens geprobeerd, zou nog meer verlies hebben opgeleverd idiot2.gif
JPC
QUOTE(Jan @ Dec 22, 2008 23:11)
Bedankt smiley.gif

Omdraaien (flits naar achteren) heb ik maar niet eens geprobeerd, zou nog meer verlies hebben opgeleverd idiot2.gif

Ik bedoel z,n nek, het is toch bijna Kerstmis cheesy.gif
Mispel
Die kip zie er goed uit Jan.
Mijn probleem is dat je of ziet dat er geflitst is, of dat de bounce helemaal verkeerd terecht komt. Hier is dat dus beide niet het geval.
Ik heb overigens nog geen bewaarde flitsfoto's gevonden dus voorbeelden laten nog wel even op zich wachten ben ik bang.
Jan
QUOTE(Mispel @ Dec 23, 2008 19:20)
Mijn probleem is dat je of ziet dat er geflitst is, of dat de bounce helemaal verkeerd terecht komt.
*

Hierbij lijkt het of het licht van boven komt, alsof er een lamp schuin boven de kip brandt (zie de schaduw) en dat vond ik wel geslaagd
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.