Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Raw+ Jpg basic
DigiFotoForum > ALGEMENE ONDERDELEN TECHNIEK > TECHNIEKEN - INSTELLINGEN - BELICHTING
PixEls
Mijn D60 had ik de instelling Raw + Jpeg Basic [L] en dan waren de foto's 3872x2592 en konden er zo' n 330 foto's op mijn 4 gig kaart

Op mijn D300 pak ik dezelfde instelling en dan [M] en dan zijn de foto's 3216x2136 maar dan kunnen er maar 186 foto's op een 4 gig kaart..

Dat is niet veel... huilen.gif Hoe kan dit nou? En dan graag in Jip en Janneke taal.. kiss.gif
Jan
QUOTE(PixEls @ Jul 16, 2009 19:01)
Mijn D60 had ik de instelling Raw + Jpeg Basic [L] en dan waren de foto's  3872x2592 en konden er zo' n 330 foto's op mijn 4 gig kaart

Op mijn D300 pak ik dezelfde instelling en dan [M] en dan zijn de foto's 3216x2136 maar dan kunnen er maar 186 foto's op een 4 gig kaart..

Dat is niet veel...  huilen.gif  Hoe kan dit nou? En dan graag in Jip en Janneke taal..  kiss.gif
*

Kees (KVP) heeft volgens mij ook een D300 dus een Pbtje er aan wagen?
PixEls
QUOTE(Jan @ Jul 16, 2009 19:06)
QUOTE(PixEls @ Jul 16, 2009 19:01)
Mijn D60 had ik de instelling Raw + Jpeg Basic [L] en dan waren de foto's  3872x2592 en konden er zo' n 330 foto's op mijn 4 gig kaart

Dat is niet veel...  huilen.gif  Hoe kan dit nou? En dan graag in Jip en Janneke taal..  kiss.gif
*

Kees (KVP) heeft volgens mij ook een D300 dus een Pbtje er aan wagen?
*

Briljant idee... great.gif senk joe!
Digilike
De D300 zal wellicht minder compressie toepassen? Hoeveel foto's erop passen hangt ook af van je ISO instelling. Hoe hoger de ISO, hoe minder foto's op je kaartje passen.
PixEls
QUOTE(Digilike @ Jul 16, 2009 19:12)
De D300 zal wellicht minder compressie toepassen? Hoeveel foto's erop passen hangt ook af van je ISO instelling. Hoe hoger de ISO, hoe minder foto's op je kaartje passen.
*

Hij staat op 200 ISO, Dieg.. dus dat kan het ook niet zijn...
Digilike
Het zal dan aan de manier van opslag liggen denk ik smile.gif
Andre
QUOTE(Digilike @ Jul 16, 2009 19:12)
*

Kun je die opmerking eens toelichten??? Het lampje.gif daarvan brand nog niet bij mij...

Digilike
Ik heb weleens gelezen dat de camera een soort van compressie toepast, ook bij RAW bestanden (wat me wel vreemd lijkt, trouwens). En zeker bij jpg bestanden. En kan me voorstellen dat de mate van compressie invloed heeft op het aantal foto's dat op een kaartje kan. Geen gekke gedachte, volgens mij?
Andre
QUOTE(Digilike @ Jul 16, 2009 19:45)
Ik heb weleens gelezen dat de camera een soort van compressie toepast, ook bij RAW bestanden (wat me wel vreemd lijkt, trouwens). En zeker bij jpg bestanden. En kan me voorstellen dat de mate van compressie invloed heeft op het aantal foto's dat op een kaartje kan. Geen gekke gedachte, volgens mij?
*

Die link snap ik, maar dat de ISO ook invloed heeft, is volslagen nieuw voor mij...
Digilike
O, dat biggrin.gif Probeer het maar eens uit, André. En als het goed is, staat dat ook in je handleiding smile.gif
Andre
QUOTE(Digilike @ Jul 16, 2009 19:54)
O, dat biggrin.gif Probeer het maar eens uit, André. En als het goed is, staat dat ook in je handleiding smile.gif
*

Zal ik zeker doen.... ik zie nog steeds de link niet... (zal wel door mijn gebrek aan fotografie kennis zijn)
Digilike
Met ISO voeg je meer informatie aan het beeld toe. smile.gif
Andre
QUOTE(Digilike @ Jul 16, 2009 20:03)
Met ISO voeg je meer informatie aan het beeld toe. smile.gif
*

Ruis=informatie... als je het zo uitlegt: je hebt gelijk!
aszen
Kan het ook aan het simpele feit liggen dat de D60 een 10.2mp is en de D300 een 12.3mp camera is? angel.gif

(Robje die stiekum hoopt op niet al te lange termijn ook een D300 aan te kunnen schaffen)
Jan
QUOTE(aszen @ Jul 19, 2009 13:41)
Kan het ook aan het simpele feit liggen dat de D60 een 10.2mp is en de D300 een 12.3mp camera is?  angel.gif

(Robje die stiekum hoopt op niet al te lange termijn ook een D300 aan te kunnen schaffen)
*

Blijft dan toch vreemd dat de afmetingen in pixels kleiner zijn
Ben je er al achter Els?
aszen
Ja voor de jpg klopt dat wel maar ze slaat op met de instelling Raw + Jpg en de Raw bestanden zullen dan ook gewoon op de volle grote opgeslagen worden.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.