QUOTE(PixEls @ Jan 23, 2010 13:42)
Voordeel heb je dat er een Prof fotograaf rondloopt wat de druk bij jouw wegneemt.. Goede foto's krijgen ze dus sowieso..
Dat maakt het voor jou interessanter om je eens te verdiepen in het maken van andere foto's dan de standaard trouwreportage..
Je kan je veel meer richten op de gasten.. er zijn leuke foto's te maken van evt bruidsmeisjes of jonkers .. en dan juist op het moment dat ze er niet op bedacht zijn en er bijvoorbeeld een beetje verveeld bijhangen of zo.. of juist heel gespannen kijken..
De bruidsfotograaf is gericht op het bruidspaar en dat geeft jou de kans de spontane foto's van de gasten te maken ! Veel leukere opdracht dan een bruidsreportage !
Laat de statiefoto's over aan de fotograaf.. die is daar voor ingehuurd.. maak zelf de feest foto's, tante Truus die een slokje teveel op heeft en met een hoed scheef op haar hoofd een dansje waagt..
Zoveel leuker om te doen en voor het bruidspaar zoveel leuker om later terug te zien..
Een losse flitser zou ik zeker doen!! een interne flitser is veel statischer.. Met een externe flitser kan je via een muur of plafond inflitsen.. veel mooier..
Relax en geniet ervan..

Els, jouw antwoord is me uit mijn hart gegrepen!!!
Ga vooral niet "naast" de fotograaf staat, je leidt ongelofelijk de interactie van de fotograaf met het paar af.
Voor jou is er de schone taak om echt de diepte in te gaan met emotiefoto's, ze letten lekker helemaal niet op jou, het paar niet en ook de rest van de gasten niet.
Moet je eens zien wat voor schoons jij straks kunt laten zien. Gebruik daarom zo weinig mogelijk flitslicht, het leidt de aandacht naar jou toe en dat is niet je bedoeling met dit spel.
En natuurlijk kun je tijdens het maken van de "statiefoto's" goed opletten wat de fotograaf doet, daar kun je alleen maar van leren. Loop daarbij niet in de weg, maar observeer alles op een manier dat jij niet opvalt.
Veel succes en ik hoop dat we er later eens wat van mogen zien.