Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: hondenraces
DigiFotoForum > FOTOBEOORDELING > SPORTFOTOGRAFIE
judith
Vandaag hier om de hoek de hondenrennen eens gaan fotograferen..maar dat is verdomd moeilijk! wat gaat dat loei en loeihard! Voor je uberhaubt op je ontspanknopje kan drukken zijn die krengen al voorbij... smiley.gif toch een kleine impressie van het geheel kunnen maken.

1.
user posted image

2.
user posted image

3.
user posted image

4.
user posted image

5. en na de race mogen ze de "haas" dan eindelijk pakken!!
user posted image
Nobody
Konijne... wat hebben die een spieren zeg!!!
't is je wel fraai gelukt de 'renners' goed scherp op de plaat te krijgen afro.gif
Jan
Het is je prima gelukt
judith
Thanks, vond het echt moeilijk...honden vliegen voorbij, met je ogen knipperen kun je niet want dan zijn ze al foetsie smiley.gif
Jos Images
Fraai in beeld gebracht Judith.
Digilike
Prima gelukt, idd afro.gif Op die laatste foto zijn ze weliswaar niet aan het rennen, maar ik vind dat wel een zeer fraai plaatje in dit geheel.
judith
Dank je allebei! smile.gif
Bontaalie72
Mooie serie
Nicole
Mooi in beeld gebracht. Normaal ga ik eerder voor de liggende foto's maar in dit geval vind ik de staande het mooist!!

afro.gif
Ria
Leuke serie en mooi in beeld gebracht, afro.gif
ja die kunnen hard lopen en op korte afstand hoog springen,
ze zijn heel slank gespierd en bibberen vaak,
onze dochter heb zo een hond gehad, die is inmiddels overleden.
Vfrood
Leuke serie! Waar is dit? Ik woon zelf vlak bij Oude Pekela.

Ik ga voor de staande foto's.
Kolenkid
Prachtige serie van deze snelle actie

Ook mijn vraaag was waar dit is?
judith
Dank voor de complimenten.
Dit is de hondenrenbaan Rotterdam/Schiebroek smiley.gif
Vroem
Ik ga wat tegengas geven sorry.
Maar voor mij persoonlijk vind ik dat er bij sportfotografie wat van de 'beweging' mag worden gesuggereerd.

Gezien de "snelle" sluitertijden zal dit nooit lukken en zijn de honden 'bevroren' op de plaat gezet.
Probeer eens wat langere sluitertijden en meetrekken (pannen) ik denk dat je platen meer dynamisch zullen zijn.

Vfrood
Kan het niet (helemaal) met je eens zijn. Meetrekken doe je niet met dieren die op je af komen. OOK als je meetrekt als ze voor je langs rennen kan het hooguit artistieke foto's opleveren. Als je geluk hebt is er n kop niet bewogen.

Meetrekken is handiger bij
* Wielrennen
* Autosport
* Motorsport
* Vliegsport
* Snelle boten

Minder handig maar wel toepasbaar is hardlopen, als ze redelijk in staat zijn om horizontaal te blijven.

Ik ben het WEL met je eens dat het wel eens leuke platen kan opleveren. Dus als je de volgende keer je foto's hebt, Judith, probeer dan eens een stuk of honderd meetrek foto's van de woefjes te nemen.
Marwil
Mooie serie zeg en wat 'n heerlijke kleuren. great.gif
Heerlijk het opspattende zand nog te zien.

Bij ons op Wassenaar is de windhonden renbaan net weg anders had ik het ook een geprobeerd.
Maar Rotterdam/Schiebroek is niet zo ver.
judith
Ga het zeker proberen Kars!
Is inderdaad niet zo ver weg Marwil 2 juni is de volgende en dat zijn gelijk de kampioenschappen.
PeterFlits
Mooi op de plaat gezet afro.gif
Eigenlijk zou je er bij moeten liggen biggrin.gif
Of heb je dat gedaan?
judith
Thanks Peter!
Ik ben niet gaan liggen...je staat buiten de baan en die is geheel omheind/afgezet met die groene golfplaten die je op de foto's ziet. Wel heb ik zo laag als kon gefotografeert.
Vroem
QUOTE(Vfrood @ Apr 11, 2011 20:45)
Kan het niet (helemaal) met je eens zijn. Meetrekken doe je niet met dieren die op je af komen. -knip-

Uiteraard ga je niet meetrekken met dieren die op je afkomen, maar ze komen toch wel een keer langs? (op de zij gezien)

En dn is het de 'kunst' om de sluitertijd zodanig te zetten dat er 'beweging' wordt gesuggereerd.
Is niet makkelijk, maar de dynamiek spat dan wl van de foto af! smiley.gif
Smeef
nr4 vind ik gans netjes, de 1st hond lijkt op een dinosaurus die rent.

mvg smeef
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2014 Invision Power Services, Inc.