Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Website diaf/sluit.
DigiFotoForum > ALGEMENE ONDERDELEN TECHNIEK > TECHNIEKEN - INSTELLINGEN - BELICHTING
PixEls
Piepels,

Als trotse moeder kijk ik toe hoe mijn teerbeminde zoon begint te snuffelen aan de fotografie.. biggrin.gif
Gisteren, tijdens een gesprek over diafragma/sluitertijd, heb ik hem beloofd een URL toe te sturen die ik in mijn favorieten heb staan... Uhm..HAD staan dus.. wub.gif
Het betreft een website waar een foto verandert als je op verschillende diafragmabuttons klikt waardoor het concept diafragma/sluitertijd inzichtelijk wordt..

Heeft misschien iemand diezelfde website URL pour moi? Please? Pretty please? user posted image
C@sp@r
Ik kan je er niet aan helpen, Els.
Wel kan ik je de site van Jeroen de Jong adviseren.
Er staat daar een geweldige uitleg voor de beginner, eigenlijk voor iedereen, die met fotografie bezig is afro.gif

Kijk eens bijvoorbeeld, wie er als voorbeeld wordt gebruikt, bij het diafragma uitleg biggrin.gif wink2.gif
PixEls
QUOTE(C@sp@r @ Apr 24, 2011 15:27)
Ik kan je er niet aan helpen, Els.
Wel kan ik je de site van Jeroen de Jong adviseren.
Er staat daar een geweldige uitleg voor de beginner, eigenlijk voor iedereen, die met fotografie bezig is afro.gif

Kijk eens bijvoorbeeld, wie er als voorbeeld wordt gebruikt, bij het diafragma uitleg biggrin.gif  wink2.gif
*

Ook al een mooie site Cas.. Dank u.. great.gif

En die mooie rooie ken ik volgens mij ergens van.. wink2.gif

Andre
Google eens op 'DOF-calculator'?
PixEls
Bedankt heren !

Jan dat is idd ook een mooie.. die gaat ook in mijn favomap..

En ik heb de site weer gevonden.. hij stond in de favorieten van mijn oude laptop!

Ik bedoelde deze website: http://dryreading.com/camera/index.html

Maar als er nog meer helpvolle sites zijn... keep them coming.. biggrin.gif Ik stuur het allemaal door en sla ze zelf ook nog op .. altijd handig gek.gif

So far.. thank you very wollen muts.. great.gif
Musicjohn
QUOTE(Jan @ Apr 24, 2011 17:24)

Hij is leuk om te zien welk effect een verandering in sluitertijd / diafragma / ISO teweeg brengt in het eindresultaat.

Realistisch is het echter niet. Er treedt al diffractie op bij diafragma f/5 terwijl dit in werkelijkheid pas begint bij f/11 tot f/13 afhankelijk van de sensor-grootte. Bij APS-C (cropfactor 1.6) treed het sneller op dan bij een full-frame sensor.

Maar als voorbeeld geeft de website in ieder geval een leuke indruk hoe je de 'sfeer' van een foto kunt beïnvloeden door parameters te veranderen.
afro.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.