Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Kikker
DigiFotoForum > FOTOBEOORDELING > MACRO & CLOSE-UP
Anolis
user posted image
deff
Ik vind hem wel mooi maar dat ene witte vlekje wat lijkt op een muis of andere kikker op zijn ene teen wat is dat ?
JOOP96
Zeker een mooie plaat! afro.gif Wit dingetje is mij ook een raadsel... idiot2.gif
koor
Misschien een oepil van deez' of geen? grin.gif

Maar de plaat is heel erg fraai.
Ik sta echt versteld van de macrocapaciteit van deze camera.
Zit nu ernstig te overwegen einde van het jaar over te
stappen op Olympus. SP 550 UZ lijkt me wel wat.
Moet er nog eens goed over nadenken, want deze en die van Joop
is ook topperdepop!

afro.gif

Closeklikker
Leuke plaat, alleen nogal een drukke en niet helemaal ragscherp.
JOOP96
QUOTE(koor @ Jul 02, 2007 13:55)

gek.gif niet doen...! Voor datzelfde geld, of spaar 3 maandjes door, koop je beter een Olympus 401 SLR... of beter de 501... afro.gif En als je later een groot meisje bent geworden met heel veel centjes, kan je geweldige Leica objectieven op je Olympussie klikken... wink2.gif
koor
QUOTE(JOOP96 @ Jul 02, 2007 16:32)
QUOTE(koor @ Jul 02, 2007 13:55)

gek.gif niet doen...! Voor datzelfde geld, of spaar 3 maandjes door, koop je beter een Olympus 401 SLR... of beter de 501... afro.gif En als je later een groot meisje bent geworden met heel veel centjes, kan je geweldige Leica objectieven op je Olympussie klikken... wink2.gif
*

Echwaar???? zak nog ff wachten dan..... huh.gif
Anolis
Hallo Joop en Koor,

Deze Olympus C-8080 heb ik in 2005 aangeschaft nadat ik de fotozaak bij mij om de hoek ( www.fotobooms.nl ) was binnengestapt voor mijn eerste SLR.
De winkelier vroeg mij wat ik wilde gaan fotograferen en of ik van plan was lenzen te gaan verwisselen.....
Vooral omdat ik macrofotografie erg leuk vind en deze camera standaard over supermacro instelling beschikt werd mij deze camera aangeraden.
De geboden mogelijkheden voor deze prijs en het vermijden van het risico van vuil op de chip door het verwisselen van lenzen, die weer met hoge kosten verwijderd moet worden gaven destijds de doorslag.
Intussen heb ik een workshop natuurfotografie en basiscursus digitale fotografie gevolgd met medecursisten met diverse camera's, waaronder diverse SLR's en nog steeds niet overtuigd van de noodzaak van een SLR (voor mij op dit moment).
Ik merk steeds meer dat een goede fotograaf betere resultaten boekt met een wegwerp camera dan een slechte met een dure SLR met de mooiste lenzen.
Hiermee zeg ik niet dat ik een goede fotograaf ben hoor...... undecided.gif

Het is mij ook een raadsel wat dat kleine witte dingetje op die ene teen van deze kikker is....
Closeklikker
dat van de compact en een goede fotograaf klopt wel, maar met een compact krijg je nooit een macro met het niveau van een SLR, puur door het feit dat een compact beschikt over een erg hoog gehalte aan scherptediepte, waardoor achtergronden altijd dominant en onrustig aanwezig blijven, met een SLR beschik je over vel meer mogelijkheden om de achtergronden eruit te diafragmeren (is dit nederlands), wat betreft het schoonmaken, kost mij maandelijks +/- 30 Eurocent, je moet het wel durven, maar het werkt buitegewoon goed : Schotch tape (groene doosje)
Mbv een paar handschoenen en een stukje tape heel voorzichtig over sensor en voila je stof is weg.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.