Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Gay parade in Amsterdam…
DigiFotoForum > FOTOBEOORDELING > JOURNALISTIEK
M@rius
Vrolijke sfeer in zon overgoten Amsterdam.
Viel wat tegen in de verzamelplaats van boten, aan de kade kon men niet aanleggen wegens hier en daar werkzaamheden en er lagen andere boten.
Zodoende kon ik niet dicht bij fotograferen.

1#.
user posted image

2#.
user posted image

3#.
user posted image

4#.
user posted image

5#.
user posted image

6#.
user posted image

7#.
user posted image

8#.
user posted image

9#.
user posted image

10#.
user posted image

Musicjohn
Ik vind het een walchelijk evenement, en bovendien één die de homo's een slechte naam geeft. Laten we eerlijk zijn, dit is niet representatief voor het gedrag van de "doorsnee" homo. Maar dit is wel het beeld wat "homo-fobe hetero's" in hun hoofd hebben van homo's. En dat word dan ook nog eens een keertje kunstmatig bevestigd op een manier waar practisch 90% van alle homo's in Nederland het niet mee eens is.

Nee, ik vind dit meer weg hebben van "carnaval", en allen die hier aan mee doen zouden zich moeten schamen voor het "te kakken zetten" van hun eigen soortgenoten; het bespottelijk maken van hun gedrag en een verkeerd beeld schetsend welke i.m.o. juist afkeer van homo's ten gevolge heeft in de maatschappij, in plaats van het kweken van begrip en acceptatie. cry.gif

Maar goed, over de foto's zelf...

Ik vind de eerste 2 erg goed gezien, die reflectie in de ballon.

De rest van de serie ziet er ook goed uit. Kleur kan ik op dit moment niet goed beoordelen, want ik zit momenteel buiten met de klap-jap.

wink2.gif
koor
Ik vind nrs 1, 2, 3, 9 en 10 helemaal super!!
1 en 2 vanwege die reflectie in de ballonnen, 9 vanwege de reflectie in de woonboot???
3 vanwege de lol en de compositie en 10 vanwege het gehele plaatje.
En ben het deels met MJohn eens.
Mijn affiniteit met de homosensuele medemens wordt door dit evenement echter
niet beïnvloed.
Er zijn zat heterosensuele mensen die zich op een walgelijke manier profileren en
waar ik dan weer meer moeite mee heb.
Maar ik begrijp je wel hoor MJohn!
smitten.gif

Musicjohn
QUOTE(koor @ Aug 05, 2007 16:44)
Er zijn zat heterosensuele mensen die zich op een walgelijke manier profileren en
waar ik dan weer meer moeite mee heb.
*

Ook dat ben ik met je eens Koor. wink2.gif
M@rius
‘K kan je alleen maar zeggen, dat het sfeervol, gezellig, en een vrolijken gebeuren was.
Van het begin van de parade tot het einde zaten of stonden het vol van de toeschouwers.
Voor de parade is veel belangstelling elk jaar weer. smiley.gif

Als mensen fotograaf is het voor mij wel interessant, zoals vele evenementen en demonstraties fotografies gezien dan. wink2.gif
Musicjohn
QUOTE(M@rius @ Aug 05, 2007 16:59)
Als mensen fotograaf is het voor mij wel interessant, zoals vele evenementen en demonstraties fotografies gezien dan.  wink2.gif
*

Uiteraard Marius. afro.gif

Het was dan ook niet mijn bedoeling om op jouw keuze van onderwerp af te geven. Als "fotografisch onderwerp" zou ik mezelf er waarschijnlijk ook wel toe kunnen zetten om hier verslag van te doen. En dat het gezellig was, daar twijfel ik niet aan. smiley.gif

Maar ik moest mijn verhaaltje toch even kwijt. embarrassed.gif

Gr. John wink2.gif
Nicole
Het verhaal van John is een bekend verhaal en de meeste nonhetero's die ik ken delen die mening.
Zij zien dit dan ook zuiver als een carnavaleske parade met veel pracht en praal en DAT heeft Marius hier weer tot in de puntjes weten weer te geven.

Het zou gewoon een andere naam moeten krijgen, dit festival...

@Marius: ondanks dat je er niet dicht bij hebt kunnen komen toch weer schitterende momenten! Heel goed gezien afro.gif
Edwin M.
Mooie kleurrijke en scherpe serie. Mooie afwerking met passende kaders. De juiste momenten vastgelegd.

afro.gif

Persoonlijk krijg ik de kriebels van dit hele gebeuren maar ieder zijn/haar smaak. Dit is voor mij "te..." Maar dit staat los van jouw topic en prachtige foto's.

afro.gif
M@rius
QUOTE(Musicjohn @ Aug 05, 2007 17:02)
*

Maar ik moest mijn verhaaltje toch even kwijt.  embarrassed.gif
Gr. John  wink2.gif
*

John ik begrijp je helemaal… wink2.gif
The All Seeing Eye
Ik vind het een geweldige serie M@rius!
Mooi kleurrijk en mooie momenten. Vooral de spiegelingen.

Gay-Pride is natuurlijk best een trekker! Veel toeschouwers... één groot feest.
Maar wel het feest van de provocerende homosensuelen (gaaf woord, koor).
Ben er zelf niet voor om op deze wijze het "gay-zijn" naar buiten te dragen.

Maar fotografisch gezien denk ik dat het (zeker met de hulp van het zonnetje) een kleurrijk en spetterend gebeuren is geweest.

M.a.w.: met mijn camera had ik er graag bij willen zijn, maar persoonlijk doet het me helemaal niets!
koor
QUOTE(The All Seeing Eye @ Aug 06, 2007 14:53)

Maar wel het feest van de provocerende homosensuelen (gaaf woord, koor).

*

Dank je TASE!
Mijn homosensuele vriendin vindt dit soort evenementen ook helemaal niets.

Maar Marius: Je foto's zijn dus wel hartstikke prachtig hè, laat daar geen misverstanden
over bestaan!!!!!

afro.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2013 Invision Power Services, Inc.