Sinds net heb ik een sigma 70mm macrolens! Gelijk een kleine test gedaan. Het zijn nog geen topfoto's, dat weet ik. Maar wel toonbaar toch?
Closeklikker
Nov 16, 2007 16:02
zeker, de laatste ontstijgt de term testfoto zelfs Hier gaan wij nog plezier aan beleven.
Kolenkid
Nov 16, 2007 16:12
Dat ziet erg goed uit vooral nr 3 kom maar gauw met andere foto's!!!
groetjes Annette
Digilike
Nov 16, 2007 16:16
Haha bedankt mensen! Ik zal dit weekend eens op zoek gaan naar prooi voor deze lens!
CaNonTruDy
Nov 16, 2007 16:28
Nice try Digi, maar ik vind de kleuren niet mooi. #1: erg drukke compo met al die spinrag #2: heel erg mooi (brrrrr de kleuren) #3: ik snap die witte draad niet, is het niet voor mij dus.
Trudy
Kien
Nov 16, 2007 16:36
Ik vind ze ook fijn om naar te kijken; schiet dus maar lekker door!!
koor
Nov 16, 2007 16:38
Gefeliciteerd Digi!!!!
Prachtige platen!!!
Volgend jaar wil ik ook een macrolens voor mijn Pentax. Moe'k nog ff doorsparen!
Digilike
Nov 16, 2007 17:17
Dank! Het zijn echt de allereerste probeersels. @Trudy: dat van die witte draad snapte die spin zelf ook niet. Verder is het een kwestie van smaak over de foto's en/of de bewerking.
@Koor: het lijkt me zeker verstandig als jij een macrolens gaat kopen! Hartstikke verslavende tak van fotografie is het trouwens!
Digilike
Nov 16, 2007 17:52
Hier een update van foto 3 zonder draadje! Ik luister af en toe nog weleens naar juf Trudy!
Als dit nog maar testfoto's zijn ben ik benieuwd naar de resultaten als je de lens wat beter kent!
JOOP96
Nov 16, 2007 18:21
3b is een hele fijne plaat om naar te kijken!
Digilike
Nov 16, 2007 18:23
Haha bedankt, Nicole!
Ja ik ook wel eigenlijk! En ik ben benieuwd hoe de foto's worden met een statief. Daar heb ik nog nooit macrofoto's mee geschoten. Het licht was niet zo goed toen ik deze nam. Volgens mij heb ik ze allemaal (twijfel over 3) met flits geschoten. Interne flits was beschermd met een filmkokertje dat als omnibounce dient (dank nogmaals voor de tip, Rob!).