Auteur Topic: Ik zie je wel... (uit natuurgebied Zwanenwater)  (gelezen 3260 keer)

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Ik zie je wel... (uit natuurgebied Zwanenwater)
« Gepost op: 18 september 2020, 16:02:32 »
Gisteren met Margriet naar Noord Holland (Den Helder en Callantsoog) geweest. Niet veel foto's gemaakt, maar wel libellen gezien in het natuurgebied Zwanenwater.

1. EOS7d 100-400@400mm. F10, 1/125, ISO100


2. EOS7d 100-400@400mm. F10, 1/125, ISO100


Ja, beide foto's de zelfde EXIF waarden.
Kan lastig kiezen tussen deze 2, de 1e heeft meer vleugel in beeld, maar geen duidelijke schaduw van de vleugel op het hout.
De 2e heeft minder vleugel in beeld maar net wat meer schaduw van de vleugel op het hout...

(klik voor nr. 1 en klik voor nr. 2)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut

Offline MoTo

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 738
  • Geslacht: Man
  • Als je een schrijvvout vind, mag je hem hebbe
Re: Ik zie je wel... (uit natuurgebied Zwanenwater)
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2020, 21:14:49 »
Ja André fototechnisch een moeilijke keuze. Toch ga ik voor foto 1. Rden: ik vind het verrassingselement sterker. Dan wel de verrassing van de libel. Die piept over de tak heen en kijkt bijzonder verrast om daar een pipo met een fototoestel aan te treffen.  Leuker dan bij 2.
Je ziet mijn keuze voor 1 is dus een héé'l andere dan jij voor 2. Grappig he?
Gr. MoTo (die vindt die jij veel libel inspiratie hebt. )

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Re: Ik zie je wel... (uit natuurgebied Zwanenwater)
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2020, 21:49:25 »
Haha, veel libel inspiratie. :P 

Kom ze af en toe gewoon tegen.
Deze knaap zat op de rugleuning van een houten bankje, het type dat je geregeld wel eens in een bos of natuurbegied tegen komt.

Het verrassingseffect had ik nog niet zo bekeken...
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut