Auteur Topic: Scheepvaart...  (gelezen 2132 keer)

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Scheepvaart...
« Gepost op: 18 september 2020, 16:08:40 »
EOS7d, 100-400@321mm, ISO100, F5.6, 1/1600

Geschoten vanaf Fort Kijkduin, de zandplaat achter de visser heeft 2 namen, n.l. de Razende Bol en Noorderhaaks. Deze ligt net ten westen van de lijn tussen  Den Helder en Texel

(klik voor foto)
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut

Offline MoTo

  • Global Moderator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 738
  • Geslacht: Man
  • Als je een schrijvvout vind, mag je hem hebbe
Re: Scheepvaart...
« Reactie #1 Gepost op: 18 september 2020, 21:11:13 »
Bijzobnder geslaagde foto.  Dan gaat het mij niet zozeer of de foto technisch wel/niet goed is, maar het tafereel vind ik goed. Was mij een onbekend fenomeen.
Goed gekozen moment uitgezocht.

Gr. MoTo (die dit goed vindt)

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Re: Scheepvaart...
« Reactie #2 Gepost op: 18 september 2020, 21:46:34 »
Bedankt MoTo,

Heb ik heb ook een foto zonder die grote boot 'Glovis' maar vond het met toch fraaier.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut

Offline Bagtjuh

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1156
  • Geslacht: Man
Re: Scheepvaart...
« Reactie #3 Gepost op: 18 september 2020, 22:12:04 »
Mooi stukje landschap met een mooie eye catcher.

WR12....Wieringen....waar mijn vader geboren is. (good memory) :)
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money.

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Re: Scheepvaart...
« Reactie #4 Gepost op: 19 september 2020, 09:04:31 »
Thanks Bart!
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut

Offline Klaas

  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
    • Molensinbeeld
Re: Scheepvaart...
« Reactie #5 Gepost op: 27 december 2020, 11:49:25 »
Inderdaad het autoschip is een toevoeging.

Leuk weetje over de Noorderhaaks, ontstaan in de 60-er, 70-er jaren, toen alleen zichtbaar bij eb. De Noorderhaaks zal in de loop van de tijd naar Texel lopen. Mocht niet op de kaarten verwerkt worden. Want stel je voor dat de Russen het zagen op de kaart. Konden ze er rekening mee houden bij een eventuele aanval op Den Helder (marinehaven). Op iedere satelietfoto was het trouwens al te zien

Offline Andre

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1292
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Re: Scheepvaart...
« Reactie #6 Gepost op: 27 december 2020, 14:24:15 »
Is inderdaat een grappig weetje. Dank je Klaas!
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut