Auteur Topic: Zonnevlekken...  (gelezen 1189 keer)

Offline Andre

• Administrator
  • Hero Member
  • Geslacht: Man
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Zonnevlekken...
« Gepost op: 18 april 2022, 14:40:22 »
Even wat van een experimenteel karakter:
Ik (euh, wij) hebben een 750mm Omegon telescoop en daar kun je ietwat mee experimenteren.
Om deze foto's te kunnen schieten heb ik de focusser (waar je normaal je oculair in zet) zo ver mogelijk 'uitgekleed' om dan handmatig mijn EOS7d er tegen aan te houden (zonder objectief).
Foto is niet echt goed scherp, maar voor een experiment toch redelijk geslaagd (al zeg ik het zelf).
De 2e foto heb ik voorzien van 'sunspot numbers'. (Bron: https://spaceweather.com/ )

« Laatst bewerkt op: 18 april 2022, 14:42:07 door Andre »
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut

Offline Bagtjuh

• Administrator
  • Hero Member
Re: Zonnevlekken...
« Reactie #1 Gepost op: 18 april 2022, 17:03:57 »
Ik vind dit prachtig.

En nu dus wel iets gevonden om een 7D er aan te plakken?
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money.

Offline Andre

• Administrator
  • Hero Member
  • 1st computer rule: GIGO -> Garbage in, Garbage out
    • Mijn webstee...
Re: Zonnevlekken...
« Reactie #2 Gepost op: 18 april 2022, 17:14:07 »
Ja, erg losjes, dat dan weer wel. Body vasthouden anders lazert ie er af.
"Anyone who sits on top of the largest hydrogen-oxygen fueled system in the world; knowing they're going to light the bottom - and doesn't get a little worried - does not fully understand the situation" - John Young, Astronaut