Hoi, ik ben dus Klaas, ik fotografeer vooral in de natuur. Vandaag dus even een paddestoeltochtje met it Fryske Gea. Leuke stoeltjes gezien en op de digitale plaat gezet. Daarnaast zet ik molens op de foto, heel toevallig beheer ik een facebook pagina met die naam
. En een website molensinbeeld.nl.
Ik doe dus landschappen en stadswandelingen.
Omdat ik nog van de oude stempel ben, zit ik af en toe analoog. Ik heb pas een oude Nikon EM gekocht, mijn eerste spiegelreflex. Moet hier straks mee aan de gang. Het was mijn droom om een F4 te hebben. Was toen veel te duur. Tot ik hem bij Fotohandel Delfshaven zag staan. Voor een schappelijk prijsje. Dus daar heb ik al een paar rolletjes mee vol geschoten. Verder nog een paar Nikon FX01 camera's op de kop getikt, mijn 2e camera was een Nikon F601m. Nu zoek ik het internet af naar de broertjes van die camera (of zijn het zusjes). Ik heb al een F301, F801 en nog een paar.
Mijn glaswerk omvat het gehele spectrum van 10,5 tot de Tamron 150-600. Ook zit hier een pinhole lensje tussen.
Ook middenformaat trekt mij, analoog. Dus heb ik een Diana met instant achterkant, kleinbeeld achterkant en een middenformaat achterkant. Leuk speelgoed. Hier zit ook een pinholecamera bij. Ook middenformaat is mijn Zenza Bronica ETRS. Leuk, met verwisselbare achterkant, dus kan tijdens een sessie om van kleur naar zwart-wit, verschillende ISO's en zo door. Hier heb ik een 40 mm, 75 mm en een 250 mm bij.
Zoals je ziet speel ik graag met camera's. Daarom heb ik ook een vrije middag in mijn contract. Meestal op vrijdagmiddag wil ik wel eens op pad gaan. Even Zen in de natuur, bij het Wad of een dobbe ergens in het noorden. Het weekend is voor de familie.