De redenatie van MoTo klopt... (alleen die 32 bit kan ik even niet plaatsen)
Onthoud wel dat als je een nieuwe machine koopt, deze 99.9% van de tijd een online Windows account kent iets waar ik persoonlijk mij groen aan erger. Ik houd alles graag in eigen beheer.
Als je puur en alleen voor opslag kiest, denk dan eens aan een image-tank. Dit is een apparaat waarin je je geheugenkaart in prikt en deze naar een interne HDD kopieerd.
Voorbeeld:
https://www.mobile-harddisk.nl/category/250_232/dataopslag-imagetanks-foto-backup.htmlAnderzijds is een vouw-pjoetertje wel handig als je de eerste schifting wilt maken uit je gemaakte foto's. Doe je het bewerken 'thuis' op een capabele machine is een eenvoudige laptopje voldoende.
Wil je toch de basale bewerkingen al beginnen moet de laptop meer 'power' hebben. Minimaal 16Gbyte RAM (en dus een 64bit besturing systeem) en een voldoende groot HDD.
SSD (Solid State Drive, heeft chips i.p.v. roterende disks) heeft voor het besturingssysteem (de 'C:\' schijf) voordelen: is gewoon veel sneller dan een mechanische disk.
Loop anders gewoon eens een gernommeerde computerverkoop shop binnen en laat je voorlichten. Doe dit eventueel bij 2 of 3 andere shops, zo heb je een redelijk idee wat je nodig bent.
Bepaal ook op voorhand je budget. Wat ben ej bereid er voor op tafel te leggen...